Sunday, October 6, 2024
Banner Top

Izdavač: Samostalno izdanje / Nema nikoga

Datum: July 11th, 2024

Za prethodni album ovog četverca, kao i za sam bend, saznao sam par godina prekasno. Sa tim u vidu, bilo mi je malo glupavo da pišem o tri godine starom albumu. Stoga ću uvod u ovu recenziju da iskoristim da još jednom pozovem sve i svakoga da overi ˝Manifest pobune˝. Negde sam i rekao, ili napisao, ali svakako stojim pri tome da je u pitanju jedna izuzetno važna ploča. Više je razloga za to. Osnovni, zato što je muzički nešto najbolje što se melodičnom hardkor panku na ovim prostorima desilo otkako su Doghouse izbacili ˝Promised Land˝, a Pasi ˝Reci mi da li te boli˝. Čak, ne bi ni ograničavao važnost na uzan prostor malenog broja sličnih bendova koji su ostavili trag na ovom prostoru. Zašto ne reći, ˝Manifest pobune˝ je jedna od najboljih ploča koje je ovdašnji pank iznedrio. Ali Kriva Istina nije samo muzički entitet koji će se zadovoljiti sjajnim albumom, dobrom recenzijom i dobrim odzivom publike. Ova grupa ne beži od aktivizma, želje da se svet promeni (spasi), sasvim je svesna truleži koja je okružuje i ne plaši se da jasno digne glas, iako će ih to zasigurno koštati angažmana od neke veće izdavačke kuće ili nastupa na nekom letnjem festivalu sponzorisanom od strane opštine ili mesne zajednice. Sa tim ciljem, Zagrepčani uz ˝Manifest pobune˝ dele knjigu u kojoj je sažet manifest samog benda, ali i albuma. Vrlo skup poduhvat za jedan nezavisni pank bend, ali… Opet ta reč, važan! Jer važno je pročitati, edukovati se, shvatiti, probati i boriti se. Glavom kroz zid, pa ako prva pukne glava, jebiga, bar je probano.

Zbog svega gore navedenog, urgiram, ako i ne nabaviš ploču, majicu ili bedž, izađi bar na Bandcamp stranicu grupe, obrni ˝Manifest pobune˝ bar jednom i pročitaj tekstove. Koštaće te nekih pola sata života, a gotovo sam siguran da će te odmah zatim koštati još nekoliko sati, dok pošteno ne ˝izližeš˝ te pesme. A onda pređeš, kao što ću i ja sad, na ˝Mural kolapsa˝.

Pre neke dve godine dobili smo na uvid šta nam se to krčka u kuhinji Krive Istine. Prvo poglavlje ˝Murala kolapsa˝ ponudilo nam je tri pesme koje su se našle i na otvaranju albuma. Četvrta, ˝Surov mrak nasilja˝, nije otišla dalje od te ˝demo˝ verzije. Umesto nje, dobili smo sedam sasvim novih numera. Fer razmena, mada je mogla i ta još jedna da se uglavi.

Bilo kako bilo, ˝Mural kolapsa˝ nastavlja tačno tamo gde se završio ˝Manifest pobune˝. Proverenim, odavno utabanim stazama, tragovima Bad Religion, NOFX, Pennywise, Kriva Istina iznosi brzinu, gitarsku i vokalnu melodičnost i tekstualnu himničnost. Jednostavan recept, svakako, ali vrhunski efektan kad se znalački koristi. U odnosu na ranije radove, rekao bi da su ritmički razigraniji. Ne toliko u samoj raznovrsnosti bubnjarskih deonica, koliko u slaganju istih u kompozicionu celinu.

Međutim, to su samo detalji kojima će se možda baviti još poneki kritičar, tražeći dlaku u jajetu. U međuvremenu, ako rešite od tog jajeta praviti kajganu… Stani bre, napolju je četrdeset stepeni, ko još peče kajganu na ovu vrućinu!?

Šalu na stranu, album otvaraju verovatno i najhitičnije ˝Na kraju povijesti˝ i ˝Pitanje˝. Sledi ih ˝pozdrav˝ crkvi i njenim slepim pratiocima u ˝Hodu u propast˝, a onda i posveta još jednom fenomenu regionalnog panka. Nakon S. A. W. A. festivala kome je spevan ep na ˝Manifestu pobune˝, ovde svoju himnu dobija čuveni novosadski kafić ˝Crni Ovan˝. Pesma koja je dobila i spot, takođe snimljen u kafiću, među fanovima koji su putem društvenih mreža bili pozvani da učestvuju. Još jedna ˝tradicija˝ koju uspostavlja Kriva Istina se nalazi u pesmi ˝Ova muzika˝ koja bi mogla biti legitimni naslednik ˝Old school stvari˝. O tematici pričam, naravno. Tematski je Kriva Istina opet raznovrsna. Od globalnog zagrevanja, preko potpune gluposti bilo koje vrste nacionalizma, do doslovnog porobljavanja kapitalizmom i demokratijom. Vredi istaći i ˝Tvoj izbor˝, u kojoj glas svim ženama kojima se glas negira daje Maja Kolarić iz grupe EoT. Uzgred, iako nisam našao od čega je (i da li uopšte) skraćeno EoT, otkrio sam da je u pitanju baš dobar bend.

Vredi, uostalom, istaći i ostatak pesama, ali da ih ne nabrajam sad baš sve. Svratite na pomenuti Bandcamp, pa poslušajte. Onda ostaje samo da sačekamo ploču, a već su najavili da će je biti. Dok se to ne desi, Kriva Istina je ostavila ˝manifest˝ ˝Murala kolapsa˝ na svojoj Facebook stranici. Nije zgoreg pročitati, kao intro za album. Kad tako kompletirate sliku, ja stvarno ne vidim način da vam Kriva Istina ne postane novi omiljeni bend.

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , ,